Zameldowanie na pobyt czasowy (powyżej 3 miesięcy)
Termin załatwienia
- w przypadku przedłożenia wszystkich wymaganych dokumentów oraz poprawnym wypełnieniu formularza zgłoszenia pobytu czasowego czynność zameldowania dokonywana jest bezzwłocznie -w wyniku dokonania czynności meldunkowej osoba meldująca się otrzymuje komputerowy wydruk w postaci poświadczenia zameldowania na pobyt czasowy powyżej 2 miesięcy
Osoba kontaktowa
Krystyna Łastowska
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy w Lelkowie - Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich / pokój nr 13/
Telefon kontaktowy
055 244 81 61
Adres e-mail
k.lastowska@uglelkowo.pl
Wymagane Dokumenty
1.Dokument stwierdzający tożsamość lub paszport do wglądu.
2. Wypełniony formularz zgłoszenia pobytu czasowego powyżej 3 m-cy.
3. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie (akt notarialny, umowa najmu ,przydział lokalu itp. /do wglądu.
4.Przedstawić potwierdzenie pobytu w lokalu osoby zgłaszającej pobyt dokonane prze właściciela lokalu lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu. Potwierdzenie faktu pobytu osoby w lokalu dokonuje się na formularzu meldunkowym w formie czytelnego podpisu z datą jego złożenia.
5. Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadających ograniczoną zdolność do czynności prawnych wykonuje przedstawiciel ustawowy,opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
2. Wypełniony formularz zgłoszenia pobytu czasowego powyżej 3 m-cy.
3. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie (akt notarialny, umowa najmu ,przydział lokalu itp. /do wglądu.
4.Przedstawić potwierdzenie pobytu w lokalu osoby zgłaszającej pobyt dokonane prze właściciela lokalu lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu. Potwierdzenie faktu pobytu osoby w lokalu dokonuje się na formularzu meldunkowym w formie czytelnego podpisu z datą jego złożenia.
5. Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadających ograniczoną zdolność do czynności prawnych wykonuje przedstawiciel ustawowy,opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
Opłaty
Czynności związane z zameldowaniem na pobyt czasowy nie podlegają opłatom.
Uwagi
Dodatkowe informacje:
- w przypadku upływu terminu zameldowania na pobyt czasowy powyżej 3 miesięcy meldunek automatycznie wygasa.
- ponowne zameldowanie na pobyt czasowy jest realizowane poprzez ponowne dostarczenie wymaganych dokumentów i wypełnienie formularza meldunkowego. Zameldowania należy dokonać w ciągu 30 dni od daty zmiany.
- zameldowanie na pobyt czasowy trwający ponad 3 m-ce można dopełnić przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie,o której mowa w art.33 § 2 ustawy z dnia 14.06.1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego /tj.Dz.U. z 2013.,poz. 267 z późn.zm./
- organ dokonujący zameldowania na pobyt czasowy wydaje osobie , na jej wniosek zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz.U.z 2010r. Nr 217 poz. 1427 z późń. zm.).
Metryka
Osoba, która wytworzyła informację: | Krystyna Łastowska |
Osoba, która odpowiada za treść: | Krystyna Łastowska |
Czas publikacji informacji: | 2017-05-19 09:06:26 |
Wprowadzający informację: | Anita Rejs |
Liczba wyświetleń informacji: | 89 |
Rejestr zmian
Lp. | Czas | Osoba zmieniająca | Wersja | Podgląd |
---|---|---|---|---|
1 | 2017-05-19 09:06:21 | Anita Rejs | Aktualna | Wybrana |